Insiden Rempuhan Mina, 220 Meninggal 450 Cedera

Angka kematian dalam insiden rempuhan manusia ketika mengerjakan haji tahun ini telah meningkat kepada 150 orang, lapor Kementerian Pertahanan Awam Arab Saudi di akaun rasmi Twitter agensi itu.

Dalam laporan itu turut memberitahu, jumlah umat Islam yang cedera di Mina adalah 400 orang.

Setakat ini, sejumlah 220 buah ambulans dan 4,000 anggota penyelamat dikejarkan ke tempat lontaran itu bagi membantu mereka yang cedera.

Jabatan Pertahanan Awam Saudi dalam laman Twitternya melaporkan pasukannya telah berada di situ untuk menenangkan dan mengasingkan jemaah haji kepada beberapa kumpulan untuk ke laluan alternatif.

Recommended For You

Makna Cinta

Suami saya adalah seorang yang sederhana, saya mencintai sifatnya yang alami dan saya menyukai perasaan hangat yang muncul di perasaan saya, ketika saya bersandar di bahunya yang bidang. Tiga tahun dalam masa perkenalan, dan dua tahun dalam masa pernikahan, saya harus akui, bahwa saya mulai merasa ...

Dasar dan Pokok - Pokok Islam

Dasar dan Pokok Islam yaitu : Mengucapkan dua kalimat syahadat/mengakui dengan sesungguhnya bahwasannya tidak ada Tuhan yang wajib disembah, melinkan Alloh dan mengakui bahwa Nabi Muhammad SAW adalah utusan Alloh. Menegakkan sholat lima waktu. Membayar zakat. Menunaikan ibadah hajji bagi yang ...